עבודת סמינר ביחסי ציבור- דאנקין דונאטס : עבודה מושלם , 36 ע"מ הכוללים ניתוח מסע יחסי ציבור לחברה בינלאומית והמלצות להמשך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2000
מספר מילים 5327

תקציר העבודה

מבוא:
חברת דאנקין דונטס – היא רשת בינלאומית למזון מהיר, המתמחה בייצור ובמכירה של דונאטס, עוגות וקפה במחירים עממיים. החברה נוסדה ב- 1950 ע"י וויליאם רוזנברג , בקווינסי מסצ'וסטס. ב- 1970 הרשת יצאה אל מחוץ לגבולות ארה"ב .
החברה פרוסה כיום על פני 40 מדינות ברחבי העולם, ולאחרונה השיקה את הסניף ה- 5000 שלה בבאלי ,אשר באינדונזיה. רשת דאנקן דונטס היא כיום הרשת הגדולה ביותר בעולם המציעה קפה ,דונטס ובייגלים.
דאנקן דונאטס מציעה יותר מ- 52 סוגים של דונאטס.
היא מוכרת יותר מ- 4 מיליון דונאטס מדי יום בעולם, מה שמסתכם ב- 1.5 מיליארד דונאטס לשנה.
החברה משכילה להתאים טעמים שונים בהתאם למדינות השונות  ורצון הצרכנים למשל: במדינות אסיה ובעיקר בפיליפינים מעדיפים סופגניות במילוי פירות טרופיים כגון: מנגו. לעומת זאת במדינות מסוימות במזרח התיכון מעדיפים סופגניות במילוי תאנים, ובקנדה, "ארץ האדר" , מעדיפים סופגניה המזוגגת בסירופ מייפל.  החברה מונה כ- 50,000 עובדים ,ודורשת סטנדרטים גבוהים ,איכות מוצר גבוהה ושרות  ידידותי לצרכן , לשם כך הקימה את "אוניברסיטת דאנקן דונאטס" (DDU),  אשר הוקמה ב- 1966. כל זכיין של החברה חייב לעבור תוכנית אינטנסיבית של 5 שבועות באוניברסיטת DDU ,אשר  מלמדת את הלכת דאנקן דונאטס ותהליכי הכנת מוצריה. ד.ד. מיסדה מוניטין עולמי לאיכות, טריות ומגוון.  החברה חוגגת יום-הולדת 50 השנה.
רקע עסקי בישראל:
קבוצה שמורכבת מאנשי עסקים אמריקאים וישראלים לשעבר, קיבלה זכיינות להביא את הרשת לישראל: בין אנשים אלו עו"ד פיליפ רוזן, הלל וינברג, הלל פרישמן, לארי טיש, בארי אייזנברג וסטיבן הסס. יו"ר ד.ד. בישראל הוא יהודה צדר.
מנהל התפעול – פבלו רובין ,לאחר שנתיים של פעילות ברשת אפרופו.
מנהל המאפיה – יוסי ג'רופי אשר עבר התמחות בתחום האפיה ע"י שף הקונדיטורים של ד.ד.
העולמית.
מנכ"ל החברה- סטיבן הסס.
  רשת ד.ד. פועלת בישראל משנת 1996 ופתחה את הסניף הראשון ברחוב אבן-גבירול בת"א .
החברה מונה כיום 8 סניפים ברחבי הארץ (3 בת"א , 2 בירושלים, ו-1 בחיפה , רעננה, ורחובות),בשנת
2 000 החברה מתכננת להרחיב פעילותה בישראל ולהכפיל את מספר הסניפים בהשקעה של כ- מיליון $. החברה בעלת מפעל הממוקם באזור התעשיה בלוד.
עם פתיחת הסניף הראשון של ד.ד. באוגוסט 96 נשבר שיא המכירות של הרשת בעולם כאשר נמכרו
2 0,000 דונאטס לכ- 4000 לקוחות תוך יום. ההתלהבות הראשונית הייתה גדולה עם חדירת הענק האמריקאי. חלק מהתדמית הבינלאומית שאופפת את הסניפים בישראל קשורה לגינוני השירות של העובדים, משפטים כמו: "צהרים טובים" או "שיהיה לך יום יפה" נשמעים אולי מאולצים בעברית ,אך מצליחים ליצור תחושת ניתוק מהנוף המקומי ואשליה שביקור בסניף הוא בבחינת קפיצה קטנה לחו"ל. החברה ביצעה התאמות למוצריה גם בישראל, והוסיפה לתפריט הישראלי דונאט מצופה בריבת חלב , טעם שאינו קיים בשום מקום אחר בעולם. רקע תחרותי- לדאנקן דונאטס יש מתחרים בשוק הקפה ,רשתות הקפה המציעות טעמים דומים , דאנקן דונאטס היא רשת מזון מהיר ויש לה תחרות בשוק זה בארץ למרות הטעמים השונים בינה לבין רשתות מזון מהיר אחרות, הקונדיטוריות המובילות בארץ מהוות מתחרה גדול לרשת . ענין התחרות יפורט ב- swot.   כיום לאחר 4 שנים של פעילות החברה בישראל נראה שהיא לא הצליחה לחולל שינוי של ממש באדישות שמפגינים  הישראלים כלפי  ה"סופגניות הטבעתיות" של ד.ד..
 המצב הנוכחי בשוק הישראלי הוא כי אין ביקוש רב לדונאטס של החברה המכירות נמוכות ובמגמת ירידה אין מוכרות מספקת לחברה בכל רבדי האוכלוסיה, ולא פחות חשוב ,אין רצויות מספקת של הצרכנים ל- ד.ד.
///