ניתוח שיווקי אתר אינטרנט קרליין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2000
מספר מילים 2552

תקציר העבודה

האתר של חברת קרליין  
1 .      נוכחות האון ליין של הגוף הנבחר – ·        מה האתר משווק-   האתר של חברת קרליין משווק מוצרי צריכה  מענף הקוסמטיקה , טיפוח לשיער וטיפוח לגוף . כמו כן, האתר מציע שירותים כגון:
ייעוץ יופי –למשל, התאמת איפור אישית לפי גוון עור וצבע שיער, כתבות ממגזין בריאות , טיפים לאיפור נכון , וטיפים לגברים בלבד.האתר מציע אינפורמציה בכל הקשור למבצעים והנחות ברשתות השיווק למוצרי קרליין , אפשרות לקבל קטלוג של סדרת המוצרים החדשה PRO ומידע לגבי מיקומן של קוסמטיקאיות ויועצות יופי מקצועיות ברחבי הארץ. ·        המיצוב ביחס למוצרי האתר- דף הבית של האתר הוא חלון הראווה של החברה . דף הבית יוצר את הרושם הראשוני על המבקרים באתר ולכן עליו ליצור את הרושם הנכון. האתר של קרליין הוא נקי ,מקצועי , מושך , ואינו מבלבל. מוצרי החברה נתפסים כאיכותיים אך לא יקרים בעיני הצרכנים הנחשפים לאסטרטגית השיווק אופ-ליין . בהתאם לכך קרליין מיצבה את האתר עפ"י הקריטריונים הנתפסים בעיני הצרכנים בעולם המוחשי . קרליין השוותה לאתר נופח איכותי ויוקרתי ,יחד עם זאת האתר ידידותי  קל ונוח לחיפוש אחר מידע . קרליין השכילה להשתמש בצבעים ותמונות רקע
שמקנות לאתר אופי צעיר וחדשני בהתאם למיצוב מוצרי החברה בעולם המוחשי.
·        מפת הניווט המרכזית של האתר מצויה בצידו הימני של הדף (בהתאם לכללי השפה העברית) . באתר יש מפת ניווט מרכזית המפרטת את מבנה האתר בצורה סכימתית כאשר בנוסף, ישנה מפת ניווט מישנית  המאפשרת קישורים לתכנים העיקרים אליהם רוצה החברה שהמבקר יחשף . מפת האתר המרכזית אינה מופיעה מיד בדף הבית אלא מקושרת באמצעות קישורית בתחתית עמוד הבית . עם הכניסה למפת האתר ניתן לראות מבנה אנכי הבנוי מחלונות כאשר בכל חלון מופיעה תמונה המציגה את מוצרי החברה ומהווה קישור לאינפורמציה הרלוונטית. הדרך בה מוצגת המפה היא פשוטה וברורה למרות הפירוט הרב של אופציות המידע הניתנות בה . תכנון ניווט הזרימה באתר: בדף הבית ממוקמת מפה בצורת עיגול הבנויה משלושה חלקים – מידע כללי אודות החברה , טיפים ושירותים לגבי קוסמטיקה ויופי, ופירוט של קטיגוריות המוצר של החברה. בהצבת סמן העכבר על אפשרויות הקישור של המפה משתנה התמונה במרכז המפה בהתאם לקטיגוריה, דבר הממחיש ויזואלית את הקטיגוריה הנבחרת . מפת האתר המרכזית זורמת מן המידע הכללי אל המידע הספציפי  החלון העליון במפת האתר מהווה קישור לעמוד הבית של האתר ,שתי השורות הראשונות במפה מייצגות את השירותים והאינפורמציה שהחברה מספקת , שתי השורות הבאות מציעות מידע כללי על החברה ועל תחום הקוסמטיקה והבריאות. שתי השורות האחרונות במפת האתר מציגות את כל קטיגוריות המוצר של החברה כאשר בתוך כל חלון מפורטים המוצרים המשתייכים לאותה קטיגוריה ופירוט קצר עליהם .יש לציין, כי האתר מציע את תכניו גם בשפה האנגלית, דבר המהווה יתרון גדול לכל המקרים הזרים, גם מהתחום הפרטי וגם מהתחום העיסקי. קהל היעד המרכזי של האתר הינו ברובו נשים בין גילאי 12-35 , למרות שישנם מוצרים ספציפיים לגברים  תוך התייחסות  בלעדית אל קהל זה