רפראט - האם קיים מבט נשי בסרט פסיכו? תיאוריה פמיניסטית
מוסד לימוד | אוניברסיטת תל-אביב |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | היצ'קוק, חרדת סירוס, מאלוי, מבט גברי, מבט נשי, פמיניזם, פנטזיות גבריות, פסיכו |
שנת הגשה | 2004 |
מספר מילים | 1176 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
אוניברסיטת ת"א הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ החוג לקולנוע וטלויזיה תיאוריה קולנועית 3: האם קיים מבט נשי בסרט "פסיכו"? Carol J.
Clover:
Her body, Himself: Gender in slasher film חלק 3 ברפרנט שבע"פ – תיאוריות פמיניסטיות תאריך הגשה: 8/12/04
במאמרהVisual pleasure טוענת לורה מאלוי כי בקולנוע הקלאסי הגבר הוא בעל המבט האקטיבי ואילו האישה היא פסיבית, נטולת מבט ומשמשת כפטיש בלבד (Mulvey, Visual pleasure. P, 308-309). האישה מייצגת את חרדת הסירוס של הגבר בשל היעדר הפלוס והפתרון אשר הסרט הקלאסי מציג הוא הענשה ופטישיזציה. ניסינו לענות על השאלה האם קיים ייצוג של מבט נשי בסרט "פסיכו", ע"י חקירת דמותה של אישה- פנדורה בחלק הראשון של העבודה וע"י חקירת המבט המסרס של האם בחלק השני. בחלק זה, השלישי והאחרון, אתבסס על מאמרה של Carol J. Clover, Her body, Himself:
Gender in slasher filmעל מנת להציג את תשובתנו הסופית לשאלה ע"י סקירה מחודשת של המבט השייך לשלושת הדמויות הנשיות: האם, מריון ולילה ובהתאם למסקנות שהפקנו בשני החלקים הקודמים.