אתיקה ומוסר בעסקים בפרסום פחד

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7414
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

אתיקה ומוסר בעסקים בפרסום פחד תוכן עניינים

1 .                         מבוא. 1
2 .                         אתיקה ומוסר בעסקים. 2
2 .1.                           היסטוריה. 2
2 .2.                           מיסוד הנושא. 3
2 .3.                           ריסון המערכת העסקית. 4
3 .                         מיתוסים כלכליים ועקרונות המוסר. 8
3 .1.                           מיתוסים. 8
3 .2.                           עקרונות המוסר. 11
3 .2.1.                              תועלתנות. 11
3 .2.2.                              חובות וזכויות – הציווי המוחלט לפי קאנט. 12
3 .2.3.                              הסגולות הטובות עפ"י אריסטו 14
3 .2.4.                              הצדק כהוגנות עפ"י רולס. 15
4 .                         אתיקה ומוסר בפרסום. 16
4 .1.                           רקע. 16
4 .2.                           דיון – האם השימוש בפרסום פחד הנו אתי ? 18
4 .2.1.                                                  תועלתנות (טלאולוגיה). 18
4 .2.2.                                                  חובות וזכויות (דאונטולוגיה). 21
5.                         סיכום. 24
ביבליוגרפיה. 26
אתיקה ומוסר בעסקים נושא: אתיקה בפרסום פחד
1 .     מבוא
עולם העסקים הנו מסגרת להגדרת דילמות מוסריות ולזיהוי האילוצים שיש להתחשב בהם בבחינת דרכי פתרון שונות.
תורת המוסר מדברת על האדם בחברה אנושית ואילו תורת הניהול מדברת על נושאי תפקידים במערכת רציונלית ובירוקרטית המוגדרת עפ"י מטרות ושיטות פעולה ייחודיות.
הביטוי מוסר ועסקים מבקש למעשה לקשור בין השניים באמצעות הצגת שיקול הדעת המוסרי כמרכיב אינטגרלי בתהליך של קבלת החלטות ניהוליות.
בעבודה זו נתמקד באתיקה ומוסר בעסקי הפרסום בישראל, כלומר נבדוק האם השימוש במסרים מעוררי מורא ופחד אכן הולמים את הערכים האתיים והמוסריים של המקצוע.
מטרת העבודה מטרתה של עבודה זו היא לבדוק האם קיימים קודי אתיקה ברמת ההפחדה אשר מפרסמים נוקטים בבואם לפרסם כיצד להימנע מפעילות או נקיטת פעילות מונעת על מנת לצמצם חשיפה לסכנות (סיגריות, תאונות דרכים, אידס, סרטן השד וכדומה ).
השערת העבודה קיים שימוש מופרז באלמנטים מפחידים בנושאים אשר בהם רוצים להרתיע את הציבור, אשר יכולים להסיט את הציבור מהמסר אשר הפרסומת רוצה להעביר.  השיטה עבודה זו מתבססת על ספרים ומאמרים שנכתבו ומחקרים שנעשו בתחום אתיקה ומוסר בעסקים, ואתיקה בפרסום.