אפקטיביות השימוש בפרסום פחד

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6250
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

אפקטיביות השימוש בפרסום פחד
1 .
מבוא
פרסום מוגדר כ"כל צורה שלה גישה וקידום של רעיונות, סחורה או שירותים באופן בלתי אישי  ובתשלום של מעניק חסות שזהותו ידועה"(אוגלבי , 1995).
 הפרסום הינו  אחד מהכלים הנפוצים ביותר שחברות מפעילות כדי לכוון תקשורת משדלת אל הקונים וקהלי מטרה. פרסום הוא כל צורה שלה גישה וקידום של רעיונות, סחורה או שירותים באופן בלתי אישי  ובתשלום של מעניק חסות שזהותו ידועה.
הפרסומת מהווה בדרך כלל תחום מרכזי במערכת התקשורת. מטרת התקשורת להציע לקהל לקוחותיה ולצבורים השונים את מרכולתה. תקשורת נכונה מטרתה לקדם את מכירת מוצר או השירות הפירמה וזאת במטרה להגדיל את נתח השוק שלה , ולהוסיף ללקוחות חדשים לשורותיה.
הפרסום עושה שימוש שיטתי באמצעי התקשורת להעברת גירוי , אשר מכוון להשפיע על קהל המטרה ובסופו של דבר מטרתו להניע אותו להתנהג בדרך מסוימת. בכך הוא ממלא את תפקידו בתמהיל השיווק , מטרת הפרסום היא תמיד להניע את קהל המטרה להתנהגות מסוימת.
כיום, ישנם מספר אפשריות לתקשורת המונית :
טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, עיתונות.  המדיה רבת ההשפעה מבין האפשרויות השונות – הינה הטלוויזיה אשר מצליחה להעביר את המסר דרך חוש הראיה והשמיעה ולכן יש לה יותר פוטנציאל להשפיע.
השימוש במסרים סמויים נקרא בספרות , טכניקות פרסום,  יש הרואים בענף הפרסום מאבק סמוי ובלתי פוסק בין הפרסומאים לצרכנים. ככל שמשתכללות טכניקות הפרסום, כך הופכים צרכני הפרסומות למתוחכמים יותר. הם מזהים במהירות מניפולציות רגשיות, ולומדים להתגונן בפניהן.
טכניקות הפרסום חייבות אפוא להתחדש במהירות, כדי שלא יאבדו מהאפקטיביות שלהן.
פרסומאים רבים נוהגים להעביר מסרים על ידי שימוש באחת מטכניקות הפרסום או בשילוב של מספר טכניקות יחדיו: שימוש במפורסמים כצרכני המוצר, חוות דעת מומחה, שימוש בילדים וחיות , שימוש בהומור , שימוש בגורם ההפתעה , מסרים סמויים, מקוריות, יצירתיות ועוד .
אחת הטכניקות הידועות : שימוש בפרסום פחד , במיוחד לנגד סכנות שונות , וזאת במטרה להקטין את כמות הנפגעים מגורמים אלו.        כיום הולכת וגוברת המודעות לפרסום נגד סכנות ולדרכי מניעה אחד הנושאים השכיחים הינם : איידס , תאונות דרכים , וסרטן (עור, השד), לרוב נעשה שימוש בתקשורת ובפרסום אשר מפחידות את הציבור כאשר סכנות אלו מפחידות כשלעצמם, אך גם לסכנות מפחידות פחות : משחת שיניים.
השימוש בפרסומות פחד הפך למקובל מאחר שעל פי מחקרים שונים  הן מגבירות את מידת העניין והשכנוע של הפרסומות. ברם, השימוש בפרסום פחד בתחום הפרסום עדיין אינו מקובל בצורה גורפת.
מבקריו טוענים שפרסומות פחד הן בלתי מוסריות ועלולות להביא לתוצאות הפוכות או לגרום להשפעות שליליות בלתי רצויות על הצרכן.
מטרת העבודה : העבודה תתייחס למידת השפעתה של הפרסומת, חשיבותו של המסר הפרסומי, ולתיאוריות ומודלים אשר מסבירים את השימוש בפרסום פחד.
העבודה תחקור על ידי הספרות המקצועית בנושא האם קיים הבדל  באפקטיביות אסטרטגיית פרסום פחד במוצרים שונים. הטענה אשר תיבדק בעבודה זו : האם ככל שרמת ההפחדה עולה /יורדת רמת אפקטיביות בפרסום עולה/ יורדת .