יזמות עסקית - קוקטייל - מטלה 2

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3836
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

ניהול עסק זעיר                                     "קוקטייל
2 000" מטלה מספר 2
תוכן העניינים נושא                                                                                                                 עמוד
1 . תקציר מנהלים                                                                                          3

2 . מבוא                                                                                                           4

3 . אסטרטגיה                                                                                                 5
3 .1 יתרון תחרותי                                                                                     5
3 .2 מטרות ויעדים                                                                                                5

3 .3 מודל PLC                                                                                              6

3 .4 מודל  SWOT                                                                                         7

3 .5 מודל פורטר                                                                                         8

3 .6 פילוח השוק                                                                                        8

3 .7 יישום התוכנית – P'4                                                                         9
4 . יישום ממוני                                                                                              9
5. יישום פונקציונאלי                                                                                                10 5.1 משאבים דרושים                                                                               10 5.2 שימוש בגופים חיצוניים                                                                    10 5.3 בקרת איכות                                                                                       10 5.4 מחקר ופיתוח                                                                                      10 5.5 מערכות מידע                                                                                      10
6 . יישום בארגון                                                                                             11

6 .1 תהליכים ארגוניים                                                                             11

6 .2 אנשי מפתח בארגון                                                                            11
6 .3 מדיניות של משאבי אנוש                                                                  11
7. תוכנית פיננסית                                                                                         12
     7.1הוצאות            הארגון                                                                                   12
     7.2 הכנסות הארגון                                                                                  12
     7.3 תזרים מזומנים                                                                                  13
     7.4 חשוב כדאיות                                                                                      14
     7.4 רגישות התוכנית                                                                                 14
8 . סיכום                                                                                                         15
9.ביבליוגרפיה                                                                                                16

1 . תקציר מנהלים התוכנית העסקית בונה ומטווה מדיניות פעילות החברה מפתיחת העסק ובעתידה הקרוב. בניית תוכנית עסקית מקיפה ומעמיקה מאפשרת ריכוז יעדים ומטרות, ומסייעת בהגדלת סיכויי הצלחת העסק. התוכנית היא מעין תקנון שאין לחרוג ממנו, אבל יש לעדכן אותו בהתאם למצב השוק והחברה מזמן לזמן. התוכנית כוללת כללים לעניין : שיווק, פיתוח, גיוס פיננסי, תפעול יומי, גיוס כוח אדם ועוד. בעבודה זו ניגע בנקודות חשובות אלו כבסיס לימודי לשם התעמקות מקיפה, עתידית ובניית אסטרטגיית שיווק מלאה. החברה המדוברת היא למעשה שותפות של שני בעלים, שמבקשים להקים מפעל לעיצוב וייצור קישוטי נייר למשקאות ומאכלים, לצורך אסטטיקה וסגנון בהגשה. העסק ימנה לא יותר כרגע מ- 20 איש, כאשר אחד השותפים דואג ליחסי פנים לעניין : הנעת עובדים, תפעול יומי, בעיות פנים וכו'. והשני דואג ליחסי החוץ: שיווק, הזמנות, אספקה ועוד. המוצר עצמו מורכב מנייר איכותי וצבעים שאינם מתכלים במים, קור וחום קיצוניים ובמהותם מהווים מותרות. ההזדמנות העסקית מושגת ע"י פילוח השוק, שהופך את המוצר ממותרות למוצר נדרש, זאת ע"י פילוח שוק עפ"י משתנה מקצועי, דהיינו פניה לבעלי עסק כגון: בתי מלון ופאבים ברחבי הארץ והדגש על חשיבות סגנון ורמת השירות ושימת לב לפרטים קטנים. מחזור המכירות הצפוי תלוי בדינמיקה המשתנה במהירות של כלכלת ישראל וקיום עסקים אלו הנפתחים ונסגרים. היתרון התחרותי המוצע להם הוא בעיקר הנגישות לצורכיהם ודרישותיהם וחסכון הוצאות היבואן. היתרון החברתי הקיים הוא מגע ישיר למצב היצע וביקוש ובכך ישנה אפשרות של התעדכנות מהירה וחסכון בהוצאות אספקה, מלאי וייצור בלתי נחוצים.