יזמות עסקית - חברה לעיצוב בגדים "עליתא" - מטלה 2

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4120
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

ניהול העסק הזעיר :
חברה לעיצוב בגדים:  "עליתא" תוכן הענינים              נושא                                                                                                                 עמוד
1 .תקציר מנהלים                                                                                               4
2 . מבוא
3 . פרופיל החברה                                                                                               5
                        3.1
מבנה החברה ומטרותיה                                                       5
                        3.2
מודלי שיווקיים                                                                    5
                                    3.2.1
מודל PEST                                                           6
                                    3.2.2
ניתוח הסביבות של פורטר                                      6
                        3.3
ייחודיות המוצר                                                                   7

4 .השוק והאסטרטגיה השיווקית                                                                          9
                        4.1
הגדרת שוק היעד ומאפיניו                                                    9
                        4.2
מאפיני הלקוח הפוטנציאלי                                                    9
                        4.3
תמהיל השיווק P'4                                                               9
                        4.4
מודל SWOT                                                                       10                         4.5
אסטרטגיה שיווקית                                                              11
                        4.6
תקציב השיווק והפרסום                                                       11
5. תוכנית משאבי אנוש                                                                                       12
                        5.1
גיוס כוח אדם                                                                      12
                        5.2
הכשרות מיוחדות ומקצועות                                                  12
                        5.3
הנעת עובדים                                                                       12

6 . תוכנית תפעולית                                                                                             13
                        6.1
בקרת איכות                                                                        13
                        6.2
מחקר ופיתוח                                                                       13
                        6.3
מערכות מידע וטכנולוגיית ייצור                                            13
7. תוכנית פיננסית                                                                                              14
                        7.1
מקורות מימון                                                                      14
                        7.2
השקעה ראשונית נידרשת                                                      14
                        7.3
הכנסות והוצאות צפויות                                                       15
                        7.4
תזרים מזומנים                                                                    17
                        7.3
חישוב כדאיות                                                                     17

8 . סיכום                                                                                                           19         9. בבליוגרפיה                                                                                                    20                                                                                                        
1 .      תקציר מנהלים נושא העבודה היא חברה חדשה של ייצור ועיצוב בגדים הנקראת : "עליתא".
שם החברה בא להעיד על העובדים של החברה ומעצביה כמו גם על מטרתה של החברה להיחשב כחברה המייצרת קו בגדים איכותית ויוקרתית  – תפירה עלית.
רצון החברה היא להיחשב כמתווה אופנה אולם גם לפנות לרוב שכבות האוכלוסייה ולא רק לשכבות העשירון העליון. המוצר וייחודיותו – מחשבה זו של מתן אפשרות לרכוש איכות כמעט לכולם מתבטא גם באופן יצור ועיצוב הבגד ומהווה את ייחודיות החברה: הבגד הוא בעל שתי שכבות בצבעים שונים שמתאים לבוקר וגם לערב לאירועים חברתיים הדורשים לבוש ספורט אלגנט.
השוק -כדי להגדיר את קהל היעד הפוטנציאלי ביותר לחברת " עליתא " יש לבצע פילוח שוק בסוף התהליך יבחר הפלח או הפלחים אשר אליהם כדי לנו לרכז את מאמצי השיווק ,ריכוז המאמצים השיווקים לפלח זה יביא את התוצאות הטובות ביותר .
החברה צריכה לפנות למעמד הבינוני ומעלה בעיקר לנשים אך גם לגברים. כי המחלקה הגדולה הינה לנשים. מעמד זה ישיג שני בגדים בבגד אחד שכן ניתן ללבוש את הבגד משני צדדיו עובדה זו הופכת אותו לחסכוני מנקודת מבט מסויימת סכן הלקוח מקבל שני בגדים עליתא במחיר אחד .
התוכנית הפיננסית – קיבלנו עננ חיובי , כלומר ההשקעה הינה כדאית בחישוב IRR יצא תשואה גבוהה מאוד,  52.77= R פי 5 ממחיר ההון בשוק (10%), המסקנה הינה כי  ההשקעה כדאית.                על פי הנתונים אשר מנתחים את המוצר ייחודיותו, השוק ,תוכנית השיווק והתוכנית הפיננסית ניתן להסיק כי ההשקעה בחברה זו הינה כדאית.