יזמות עסקית - "איתור בע"מ"

סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4024

תקציר העבודה

ניהול עסק זעיר  :
חברת "איתור בע"מ" מציגה את "נקודת ציון" תוכן עניינים

1 . תקציר………………………………………………………………………                   עמוד
3
2 . מבוא………………………………………………………………………..                   עמוד 4
3 . תכנית שיווקית…………………………………………………………….                   עמוד 5
3 .1 יתרון תחרותי…………………………………………………..                   עמוד 5
3 .2 חזון החברה…………………………………………………….                   עמוד 5
3 .3 חולשות וחזקות החברה לפי מודל SWOT ……………………                   עמוד 5
3 .4 ניתוח מתחרים לפי מודל PORTER ………………………….                      עמוד 6
3 .5 פילוח השוק…………………………………………………….                   עמוד
6
3 .6 יישות התוכנית השיווקית –P4……………………………….                      עמוד 7
4 . תכנית מימונית…………………………………………………………….                   עמוד
8             4.1
רישום השקעות………………………………………………..                   עמוד 8
            4.2
מקורות מימון……………………………………………….…                   עמוד 8
            4.3
תחזית מכירות ולוח זמנים…………………………………..                    עמוד 8
5. תכנית תפעולית…………………………………………………………..                    עמוד 9
            5.1
רישום משאבים……………………………………………….                    עמוד 9
            5.2
שימוש בגופים חיצוניים………………………………………                   עמוד 9
            5.3
בקרת איכות…………………………………………………..                    עמוד 9
            5.4
מחקר ופיתוח………………………………………………….                    עמוד 9
            5.5
מחשבים……………………………………………………….                     עמוד 9
6 . תכנית ארגוני.……………………………………………………………                     עמוד
1 0             6.1
תהליכים ארגוניים……………………………………………                    עמוד 10             6.2
אנשי מפתח בארגון……………………………………………                    עמוד 10             6.3
מדיניות………………………………………………………..                     עמוד 10 7. תכנית פיננסית.……………………………………………………………                   עמוד
1 1
            7.1
הוצאות ………………………………………………………                       עמוד
1 1
            7.2
הכנסות…………………………………………… –                עמוד 12
            7.3
תזרים מזומנים………………                ……………………………………              עמוד
1 3
7.3 חישוב כדאיות …………………………………………………                      עמוד 13
7.3 רגישות התוכנית ……………………………………………-…                    עמוד
1 4
8 . סיכום–..………………………………………………………–                       עמוד
1 5
9. בבליוגרפיה -…………………………………………………………–                   עמוד
1 6

1 .
תקציר חברת "איתור בע"מ" הינה חברה  חדשה בשוק הטכנולוגיה, המעונינת להשיג את תמצית קיומה: "נקודת ציון". זהו מכשיר לאיתור רכבים, חפצי אומנות, אנשים, כלבים וכל מה שעלול להיאבד, מכל סוג וגודל. המכשיר מופנה בעיקר למגזר העסקי, אם כי הכוונה להתפתח ולפנות למגזר הפרטי. אפשרויות פיתוח וניצול הרעיון הוא אין סופי ויכול להפוך למכשיר שימושי ביום יום, לכל מטרה, לדוגמא כארנק, על מכשיר הפלאפון, על שינויים לצורך זיהוי ואיתור אסירים.
כרגע החברה משקיעה מאמציה בפנייה לעסקים גדולים ומוסדיים שיכולים למעשה באמצעות רכישת המכשיר לממן את תחילת תפעולה של החברה עד ביסוסה וקיום רווח.
עבודה זו היא המשך למטלה מספר 1, ומהווה המשך לעבודות נוספות בשיווק וכתיבת התזה של תכנית שיווקית ובניית אסטרטגיה. שלבים אלו נחוצים בשל ההדגש החשוב לבניית עסק בשלבים והוצאת מוצר בשלבים ולא בחיפזון. כל שלב הממצה את עצמו מוסיף ומקל על השלב הבא. עבודה זו תבחן בנוסף למוצר ולחברה גם את מקורות המימון העומדים לרשות החברה וכיצד ליישמם ולנצלם באופן יעיל וחסכוני, על-ידי תוכנית יישומית וממונית, המפרטת את המשאבים הדרושים, ההשקעות ועוד.
חברת "איתור" החדשה מקבלת פרויקט הדורש השקעה רצינית בעסק מבחינת ממון, בניית צוות וקביעת מטרות ותכניות לעתיד בקפידה. החברה שמה לב לאיום בקיום המתחרים, כמו גם בקיום החשש שקהל היעד לא יראה את הפוטנציאל במכשיר כל עוד לא אבד חפץ יקר ערך. החברה פונה ראשית למגזר העסקי/מוסדי, כך מתאפשר לה ליצור קשר עם תאגידים גדולים וגופים ממשלתיים, ושכנוע קל יותר לסיפוק הצורך, כמו גם הזמנות הקיימות כבר. החברה אינה תלויה בספקים למיניהם, שכן הטכנולוגיה כיום מאפשרת נגישות. מרבית המוצרים והמרכיבים הנדרשים לחברה וכן אספקת המוצר, תהא באופן אישי במפעל החברה וישירות ללקוח.
החברה צופה את שלוש השנים הראשונות כמכריעות לקיום ושגשוג העסק או החשש מפני סגירתו בשל ההבנה את השינויים המהירים שעוברת החברה ודרישתה לשפע והתחדשות.
החברה מסתמכת על סיוע והזמנות מגופים ממשלתיים וביטחוניים בעיקר לשם מתן דחיפה ראשונה לעסק והכנסת רווחים. סביר כי גופים אלו, הזקוקים למוצר, ישתפו במידע הנדרש לשם פיתוח מכשיר שכזה למטרותיהם.  החברה דואגת לבניית תדמיתה, ראשית בהצבת בקרת איכות, המפקחת על כל הנעשה בכל הקשור למוצר עצמו ורמת איכותו כאיום על רכישתו.
החברה רואה את צוותה כגורם שיש לספק את רצונותיו הריאליות, וסיפוק ערכיו האישיים של עובדיו לשם גרימת נוחות לעובדיה ותחושת שייכות ואחריות כלפי המקום ובעליו.