ניתוח הפעילות של חברת "מקסידור"

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3481
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

ניתוח הפעילות של חברת "מקסידור".

1 .רקע כללי על חברת "מקסידור"  חברת " מקסידור"  הנה החברה המובילה בדרום אפריקה בתחום הסורגים המתקפלים והקבועים. "מקסידור ישראל" מקבוצת "אלון מתכת" מייצרת את הסורגים לפי הסכם ידע מקונצרן "מקסידור" בדרום אפריקה.
"מקסידור ישראל" מייצרת ומשווקת מגוון רחב של סורגים מתקפלים וקבועים בדגמים שונים, מפלדה בלבד. בנוסף לחוזק הגבוה של המוצרים, ניתנה תשומת לב מרבית למראה המוצר והושקעה מחשבה רבה כדי לשלב חוזק עם יופי. כל האלמנטים בסורגים עוברים תהליכי טיפול למניעת חלודה וצבועים בצבעי פוליאסטר בתנור. הסורגים עומדים בתו תקן 9002 iso  וכן תווי תקן של גיליון  17162  din  הגרמני. כמו כן, חברת " מקסידור" מייצרת ומשווקת כספות קיר לשימוש משרדי ואישי, אולם בעבודה זו אנו נתמקד במוצר העיקרי של החברה  – סורגים. חברת  " מקסידור ישראל" קיימת בשוק מזה 6 שנים והיא נהנית מהמוניטין העולמי של חברת "מקסידור" ומהידע הרב והגב הפיננסי של חברת "אלון מתכת" הפועלת בתחום המתכת מזה
5 שנה.  חברת "מקסידור" חדרה לשוק הישראלי כ
4 שנים לאחר חברת "טרלידור". החברה מגדירה את עצמה כחברת  me-too  ביחס לחברת "טרלידור", שהייתה כבר מאוד מבוססת בארץ בעת החדירה של "מקסידור". "מקסידור" מייצרת מוצר דומה מאוד לזה של "טרלידור" ובמחירים דומים (אם לא זהים). מחירי הסורגים נעים בין 1000 ₪ למ"ר מתקפל לבין  520 ₪ למ"ר של סורגי קבוע מפלדה בלבד. זהו מחיר מחירון, אך לסוכנים בשטח יש אפשרות לתת הנחות.  קיים דמיון רב בין שתי החברות מבחינת השירות, האחריות, מערך ההפצה, מגוון המוצרים ושיטת היצור. בשלב זה אין לחברת "מקסידור" שאיפה להיות המובילה בשוק הסורגים האיכותיים מאחר וקיימים עדיין הפרשים מאוד גדולים בין החברות מבחינת נתח השוק והיקף המכירות ("טרלידור" מחזיקה ב 70% משוק הסורגים האיכותיים ואילו "מקסידור" בכ 20%). השאיפה של מקסידור הנה לתפוס נתחי שוק מחברת "טרלידור" ובמקביל נתחי שוק מהמסגריות הקטנות המייצרות סורגים רגילים. החברה מוכרת כיום בסדר גודל של  כ 12- 10 מיליון ₪ בשנה, המהווים כ 8% משוק הסורגים בישראל. החברה פועלת במספר שיטות הפצה ופרסום: §         פרסום בדפי זהב, מקומונים, שלטי חוצות ופליירים בתיבות דואר.
§         הוקם מערך תאום פגישות טלפוני המתבסס על רשימות ממוקדות של אזורים פוטנציאלים.
§         לקוח מביא לקוח.
§         סוכני משנה: הום סנטר, טמבור, סוכני ביטוח וכו'… הסוכנים מקבלים עמלה על עסקה המבוצעת דרכם.
§         השגת רשימות דיירים חדשים באתרי בניה מהקבלנים.
§         פעילות ענפה של סוכני מכירות החברה הפרוסים בכל רחבי הארץ ומנסים להשיג "לידים" לעסקאות עתידיות. בנוסף לכך החברה חתמה על הסכמים עסקיים עם רשתות לפיהם היא נהנית מבלעדיות במיגון הסניפים שלהן: מקדונלד וקו אופ.