אסטרטגיה עסקית של פירמה- Inc- DSSI
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 2684 |
מספר מקורות | NULL |
תקציר העבודה
אסטרטגיה עסקית של פירמה שם החברה :
Data Systems & Software , Inc- DSSI תקציר החברה עוסקת בתחום מתן פתרונות בתחום התוכנה , ופיתוח שירותים . כמו כן הוא ספק מורשה וערך מוסף קימעונאי בתחום החומרה. החברה מספקת פתרונות מתקדמים בתחום האנרגיה. בעזרתן של שתי חברות הבת : .DSI Israel , IDO , החברה מספקת , שירותי תוכנה וייעוץ , פיתוח מוצרים אינרקטיביים אשר עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בארה"ב ובישראל.
יעוד החברה : מטרת ההנהלה לשפר את זהות החברה ומיצובה בענף , כל זאת על מנת ש-DSSI תהיה הספקית הגדולה ביותר בתחום תעשיית הכוח האלקטרונית.
לחברה שלוש קבוצות מוצרים עיקריים , כל קבוצה הינה יחידת רווח והפסד עצמאית אשר פועלת דרך חברת בת של DSSI:
1 . יעוץ בתחום התוכנה.
2. פיתוח ושיווק מערכת בקרת עומסים ופתרונות תקשורתיים עבור שימושים אלקטרוניים.
3. ספק מורשה וערך מוסף לספק של חומרות מחשב. לאור ניתוח ה-SWOT של החברה ניתן לראות כי שתי החטיבות הראשונות עומדות בפני עלייה ברווחים , החברה השקיעה רבות בפיתוח מוצרים חדשים אשר עתידים להגדיל את רווחי החברה , ואילו החטיבה השלישית עומדת בפני איומים רבים אשר עתידים לפגוע משמעותית בהכנסותיה . חישוב שווי השינוי נעשה בהתבסס על נתונים של 2002 של הארגון כולו , שכן לא נמצאו דוחות אשר מתייחסות לכל חטיבה בנפרד , הנתונים המוצגים בפרק חישוב שווי השינויים הינם משוערים בלבד. לאור השינויים אשר ישנן שתי אפשרויות ליישום : אפשרות א' – ניתן לראות כי שווי החטיבה השלישית הינו הנמוך ביותר , אפשרות א' היא לתת ניתן לתת לעסק לדעוך לבד. על פי שיטה זאת כל שנה יחול צמצום בכוח אדם , וצמצום המשאבים אשר עומדים ברשות החטיבה, אם זה על ידי מכירת ציוד או הגדרתו כבלאי .
אפשרות ב' – מכירת החטיבה השלישית על פי שוויה כיום , על פי שיטה זו החברה מוכרת עסק מצליח אשר לעסק אחר או לבעלות פרטית. מדובר בהכנסה חד פעמית אשר יעלו את רווחי החברה באותה שנה .
לדעתנו במידה וקיים צפי לעליה מהירה ברווחי שתי החטיבות האחרות, מכירת החטיבה השלישית הינה האפשרות המשתלמת ביותר. ובמידה ואין והגידול ברווחי החטיבות הנותרות צפוי להיות מתון ביותר , ייתכן כי החברה זקוקה לרווחיה בחטיבה השלישית וזאת על מנת להגדיל את השקעותיה בשתי החטיבות האחרות . תוכן העניינים. נושא עמוד
1 . רקע
היסטורי –..4.
2 . הגדרת מהות העסק …6.
3 . ניתוח SWOT –.7.
4. האסטרטגיה העסקית והממונית 9.
5. השינוי האסטרטגי -10
6 . חישוב שווי השינוי -.11. 7. יישום –13.
8. נספחים -..14.