נתב"ג 2000 - מחקר שיווק הפרוייקט

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 10660
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

מחקר:
שיווק פרוייקט נתב"ג 2000
1 .
תקציר " אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפיכה שקטה שעיקרה – שינוי בתרבות הארגונית של הרשות,  בהתאם ליעדים האסטרטגים שנקבעו על- ידי ההנהלה".
 בעבר התפיסה המקובלת של הרשות שדות התעופה הייתה כשל גוף תפעולי שמטרתו להעניק שירותי קרקע לציבור הלקוחות בענף התעופה, כיום, האורינטציה הזאת השתנתה לחלוטין, וכפי שקורה בכל העולם, נמלי התעופה, שהם השער הרשמי של כל המדינה, מרכזים סביבם פעילות עסקית  ענפה ומגוונת, והם מונחים על-ידי שיקולים כלכלים לכל דבר.
אין זהו זמן טוב יותר להתחלת בנייתו של הפרויקט הלאומי הגדול "נתב"ג 2000 " מאשר חגיגות היובל למדינת ישראל.
רשות שדות התעופה הוקמה ב- 1977, כדי לתת מענה מסודר לצרכים הגואים של התעופה האזרחית בישראל.
באתם ימים היו ממדי התנועה האווירית הבינלאומית והפנים ארצית בישראל קטנים יחסית, אך כבר היה ברור שהתנועה תגבר ויש לרכז את אותם הנושאים בידי אחת – רשות מיוחדת לשדות תעופה.
מטרות הרשות, שנקבעו עם הקמתה, היו להפעיל את  כל שדות התעופה בארץ בצורה מסודרת מקצועית, תוך הקפדה על בטיחות וביטחון, לדאוג למתן שירותים נאותים לנוסעים ולחברות התעופה וכל לפעול כגוף כלכלי הנושא את עצמו.
נתב"ג
2 000 – הטרמינל העתידני החדש שנבנה בימים אילו, בנייתו מהווה משמעויות כלכליות אדירות עבור מדינת ישראל בכלל ולסביבת נתב"ג בפרט.
הנמל יהווה בסוף בנייתו מעיין עיר בפני עצמה, שיכלול בתי מלון, מסעדות וכדומה.
הפרויקט מצריך השקעה של כספים כשני מיליארד שקל. השקעה זו מתאפשרת, בין השאר, על -ידי צבירת משאבים למטרה זו, מאז ראשית שנות ה- 90 רוב המשאבים הנובעים מאגרות הנוסעים ומתמלוגי הפעילות העסקית המתנהלת בנתב"ג.
"ההשקעה מהכנסות הללו בהקמת הטרמינל החדש מהווה הוכחה חותכת לכך, שגביית כספים מהציבור לא נועדה לעשיית רווחים, אלא לשיפור השירות".
בינתיים עד אשר יושלמו כל ההכנות וכדי להקל על הצפיפות הקשה באולם הציבורי, נדרשים מאמצים והשקעות כספיות רבות, על-מנת לספק לנוסעים הרבים את השירותים הנדרשים רמה נאותה, ולכן נעשו פעולות הפיתוח הבאות: הרחבת אולם הנוסעים היוצאים, שיקום מסלול הסעה, הפעלת מערכות חדישות לבקרת תאורת מסלולים, הקמת תחנת-כוח שלישית, שיפור התאורה במסלולים, התקנת מערכת מכ"מ משני ועוד.
פעולות אילו כבר נעשו משום שהיה צורך  במציאת פתרונות ביניים לגידול המואץ בתנועות הנוסעים ובמיוחד בגלל שני גלי התיירות הגדולים שהגיעו לארץ, ב- 1998 שנת היובל – (50 שנה), למדינת ישראל , ובשנת 2000 – אירוע המיסה שהתקיים בארץ שיש לו משמעות מיוחדת לעולם הנוצרי.
לכן הוכנה תוכנית רב- שנתית לפיתוח הנמל, בשלבים הראשונים של התוכנית נעשה ניתוח מפורט של התנועה הצפויים ואותרו צווארי הבקבוק בתחנות השירות לנוסע, הפזורות לאורך המסלול, שהוא עובר מכניסתו לטרמינל ועד יציאתו, כל זאת ועוד לא הספיקו ועדיין הפרוייקט בשלבי חיתוליו, ויבנה עד אשר יוכל בית הנתיבות החדש לתת מענה לכ- 16 מליון נוסעים בשנת 2016.
בפרויקט נתב"ג 2000 נוסחו מספר שלבים: