חברת שטראוס - הבדלים במיצוב המוצר והחברה, הבדלים בין מקור המסר נשי וגברי בחברה

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 11793
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

הבדלים במיצוב המוצר והחברה , הבדלים בין מקור המסר נשי וגברי בחברת שטראוס
1 .
מבוא

1 .1   תאור כללי של הארגון.
 מוצאה של משפחת שטראוס מגרמניה. בשנת 1936 עלה לארץ ריכרד שטראוס עם בנו מיכאל ואשתו הילדה. הוא לא הביא עמו שום ניסיון קודם של עבודת אדמה: שטראוס היה דוקטור למשפטים ולכלכלה.
חודשים ראשונים בארץ עשתה המשפחה בבאר טוביה במשק של האח שהגיע קודם לארץ. כעבור זמן מה החליטה המשפחה להקים משק ולהתיישב על גדות הגעתון. בנהריה היה אז רק מגדל מים, שני כבישים וכמה גגות רעפים אדומים.
המשפחה הקימה משק מעורב ובו עצי פרי נשירים וירקות וקנו מספר פרות. הילדה ידעה להכין מעדנים מתות-שדה והם קנו מוניטין גם בקרב חיילי הצבא הבריטי, שעוד היה באותה תקופה בארץ. בשלב מסוים המשק נעשה למקור חשוב לאספקת חלב באזור כולו, הרפת התרחבה והייתה למחלבת נהריה וסמלה בת יענה, "שטראוס" בגרמנית.
מכונת הגלידה הראשונה נרכשה בשנת 1946 ובתוך 16
שנה היו ליצרני הגלידה הגדולים בארץ.
לאחר קום המדינה, ידעה המשפחה תקופות קשות, על כן נדרשה ליתר תושייה ודמיון, ומעל לכל לאיכות טובה יותר ממתחריה. יותר ויותר אנשים – ישראלים – החלו לבקר בחו"ל ובין היתר למדו את טעמם של גבינות שונות, שטראוס הציעה את הקממברט ועוד.
בשנת 1970 חתמה שטראוס על הסכם ידע עם זרבה דנונה, אחד הקונצרנים הגדולים מסוגו בעולם, ההסכם התפתח לשותפות. שטראוס הוסיפה להביא לארץ את תרבות החלב האירופאית, ככל שהישראלים דרשו באיכות חיים. כיום משופעים המדפים בכל רחבי הארץ בגבינות, מעדני חלב, יוגורטים וגלידות של שטראוס, וחלקם הפכו ללהיטים חסרי תקדים בשוק המזון הישראלי.
קונצרן שטראוס הפך שם נרדף לחדשנות, לאיכות גבוהה ולמגוון מוצרים. בחברה לא מסתפקים עוד במוצרי חלב, אלא מתפתחים לכיוונים שונים, כמו סדרת הסלטים המצליחה, שגם אותה מאפיינת הקפדה "ייקית" על איכות גבוהה וטעם משובח. החברה שותפה במפעל המזון – איטלינו, בחברת השקעות זינגר-ברנר, בקבוצת רשת ובמחלבות טרה. (שווי חברת ההשקעות מוערך בלמעלה מ-40 מיליון דולר).
דוגמאות למותגים: מעדנים – מילקי, מעדן הגולן, דני .
גבינות – סימפוניה, סקי.
יוגורט – דנונה.
                       
1 .2   הבעיה העסקית  
1 .2.1 רקע לבעיה בארגון חברת שטראוס משקיעה 8%-10% מהיקף המכירות שלה בפרסום. החברה מאמינה שמרכיב הפרסום הוא מרכיב משמעותי וחשוב במכלול האמצעים המרכיבים את אסטרטגית השיווק שלה. התחרות הקשה מול המתחרות העיקריות- תנובה, יוטבתה וטרה מצריכה מיקוד ברור על פלחי שוק, גיבוש מסרים פרסומיים מתאימים, שימוש במדיה מתאימה וכו'. לאור הירידה המכירות מילקי ולאור השינויים במסרי הפרסום הוחלט לבדוק את ההבדלים במיצוב המוצר והחברה כאשר מקור המסר נשי לעומת גברי.  
1 .2.2.הבעיה העסקית בשנה האחרונה חלה ירידה של 11% -10% במכירות המותג מילקי, וזאת למרות שתקציב הפרסום שלו, לא נפגע או קוצץ. ייתכן שהירידה נובעת מתחרות קשה, רוויה של צרכנים וכו', ומאידך ייתכן שירידה זו קשורה גם למרכיבים מסוימים באסטרטגית הפרסום של המותג.
המשמעות המעשית- ירידה בהיקף המכירות של המותג, עליה בהוצאות הפרסום שלו, ובשורה התחתונה ירידה ברווחיות הנובעות מהמותג.
תרשים מספר 1 : מכירות המותג מילקי בחברת שטראוס באלפים . על פי תרשים מספר 1 , ניתן לראות כי שנת 2000 הייתה שנת שיא במכירות החברה , בשנת 2001 החלה ירידה אשר התעצמה בשנת 2002 .                                                                                                                             
1 .3   מטרות המחקר וחשיבותן                                         
1 .3.1          המטרות האקדמיות מטרת המחקר לבדוק את האם קיימים הבדלים במיצוב המוצר והמותג בין מקור המסר פרסומי גברי לנשי  . כלומר, האם ישנם הבדלים בין מיצוב המותג והחברה , כאשר המסר הפרסומי מועבר על ידי אישה לעומת מועבר על ידי גבר. כמו כן מחקר זה ייבחן את השפעתו של מינו וגילו של הנחקר על משתני המחקר.

1 .3.2 המטרות הישומיות במידה ויימצא קשר בין מקור המסר הפרסומי למיצוב המוצר והמותג, ויוכח כי קיים  קשר בין המשתנים השונים , לאור הנתונים ותוצאות המחקר תצטרך להחליט החברה מהו המסר סוג המסר (נשי , גברי) אשר יביא לאפקטיביות גבוהה יותר , ובהתאם לתוצאות להתאים את קריאטיביות הפרסום.  במידה ולא יוכח קשר בין המשתנים החברה תמשיך לחקור את בעייתיות הקיימת בהעברת המסר הפרסומי. כמו כן , הבנת הקשר בין מקור המסר לבין מיצוב החברה ומותג עשויה לשפר את יעילות האסטרטגיה הפרסומית של החברה ובכך לשפר את מחזור המכירות של המותג ובמקביל לצמצום הוצאות הפרסום, בשורה התחתונה- שיפור הרווחיות הנובעת מהמותג.