חברת הנסיעות איסתא - היבטים שיווקים וכלכליים

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 16464
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

היבטים שיווקים וכלכליים בחברת הנסיעות איסתא תוכן עניינים
נושא                                                                                                     עמוד
1 .       תקציר                                                                                            3
1 .1.מבוא                                                                                         3
1 .2
מטרת העבודה                                                                           3
1 .3
רקע על החברה                                                                          3
1 .4
ניתוח היבטיים שיווקים                                                             3
1 .5 מודל בוסטון                                                                              4
1 .6 מודל SWOT                                                                               4
1 .7 ניהול השיווק                                                                             4
1 .8 מודל תמהיל שיווקי P4                                                               5
1 .9 הסביבה העסקית -מודל PEST                                                      5
1 .10 מודל פורטר                                                                             6
1 .11 פילוח שוק                                                                               7
1 .12 מיצוב המוצר                                                                           7
1 .13
התנהגות צרכנים                                                                      9
1 .14
גורמים אשר משפעים על התנהגות הצרכן                                   9
1 .15
מעורבות הצרכן                                                                       11
1 .16
מדרג הצרכים של מאסלו                                                          11
1 .17
מודל קבלת החלטות                                                                 12
1 .18
תהליך קבלת החלטות                                                               13
1 .19ניתוח היבטים כלכליים ופיננסיים                                              14
1 .20 מקורות ההכנסות והתפלגותן                                                     14
1 .21הוצאות תפעול ורווח גולמי                                                         16
1 .22
עסקאות מיוחדות                                                                     17        
1 .23 פעילות חברות בנות                                                                  18
1 .24 סיכום ומסקנות                                                                        18
1 .
5 המלצות                                                                                   21

2 .       מבוא                                                                                              23
2 .1 מטרת העבודה                                                                      24
3 .       רקע על החברה                                                                               
5
3 .1
המטרות העיקריות שלשמן נוסדה                                          
5
4 .       ניתוח היבטים שיווקים                                                                    27
4 .1.
מודל PLC                                                                            27
4 .2.
מודל בוסטון                                                                       28
4 .3.
מודל SWOT                                                                        29
4 .4.ניהול השיווק                                                                       30             4.4.1.
מודל תמהיל שיווקי P4                                          31
4 .5.
מודל PEST                                                                          33
4 .6.
מודל פורטר                                                                                    35
4 .7.
פילוח שוק                                                                          37
4 .8.
מיצוב המוצר                                                                      39
            4.9. התנהגות צרכנים                                                                 45
                        4.9.1. גורמים אשר משפעים על התנהגות הצרכן               46
                        4.9.2 מעורבות הצרכן                                                     48
                        4.9.3 מדרג הצרכים של מאסלו                                       50                         4.9.4 מודל קבלת החלטות                                              52
                        4.9.5
תהליך קבלת החלטות                                            54
5.        ניתוח היבטים כלכליים ופיננסיים                                                    56
5.1   מקורות ההכנסות והתפלגותן                                                57
5.2   הוצאות תפעול ורווח גולמי                                                   58
5.3   עסקאות מיוחדות                                                                 60 5.4   פעילות חברות בנות                                                              63

6 .        סיכום ומסקנות                                                                              65
7.        המלצות                                                                                         68
8 .        ביבליוגרפיה                                                                                   69
9.       נספחים                                                                                           71
9.1   נספח א' – "איסתא" זכרונות מאפריקה בחנוכה                     72
9.2   נספח ב' – "איסתא" סקי 2000.                                             75
9.3   נספח ג' – התפלגות ההכנסות ועלות ההכנסות של החברה        81
 (באלפי ש"ח וב- % ממגזר)
1 . תקציר
1 .1מבוא חופש, ים, שמש … הינם מילים אשר מעלות בנו אסוציאציאיות חיוביות , משמחות ורגועות, כיום בלחציי המאה ה-20 , ממליצים מחקרים רבים לצאת מידי פעם לחופש . בחרתי בנושא זה בגלל אהבתי לטיולים. על פי דעתי "איסתא" הינה שירות מיוחד בנוף זה.
1.2מטרת העבודה העבודה בודקת את השפעתה של אסטרטגית השיווק של איסתא על רווחיה, כך ניתן למדוד את הצלחתה של האסטרטגיה הנבחרת . העבודה מנתחת מהלכים שיווקים ומהלכים עיסקיים ובודקת את הצלחתם של מהלכים אלו, העבודה מוסיפה המלצות לאור המהלכיים העיסקיים אשר עשתה החברה לאחרונה. 
1 .3רקע על החברה "איסתא ליינס" חברת הנסיעות של הסטודנטים בישראל בע"מ. החברה פועלת כסוכנות נסיעות קמעונית לגביה נדרש רישוי על פי חוק שירותיי תיירות, התשל"ו – 1967 וצו פיקוח על מצרכים ושירותים (סוכנויות לנסיעות, לנופש ולתיירות פנים ומשרדי תיור), התשכ"ז – 1967, וכמארגנת של טיסות שכר. החברה עוסקת במישרין ובאמצעות  חברות מוחזקות בניהול סוכנות נסיעות בארגון טיסות שכר היוצאות ונכנסות לישראל ובארגון ושיווק מוצרי תיירות אחרים, כגון חבילות תיירות , נופשונים וטיולים מאורגנים.החברה מעסיקה כיום כ- 400 עובדים ולה 37 סניפים ומרכז מידע והזמנות טלפוניות וכן תשע חברות בנות מהן שלוש הפועלות בחו"ל: צרפת, הולנד וברטניה.
השם "איסתא" – הנו ראשי תיבות של: איגוד סטודנטים לתיור אקדמאי. החברה נוסדה ביום 21/12/89 ע"י איסת"א ליינס.