הקשר בין מוטיבציה- הנעה , מסלולי ניהול בקידום קריירה בארגון לבין כוונות עזיבה בחברת בסט ביי

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 10814
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

הקשר בין מוטיבציה- הנעה , מסלולי ניהול בקידום קריירה בארגון.
לבין כוונות עזיבה בחברת בסט ביי .

1 . מבוא
1.1 רקע
על הארגון
1 .1.1       כללי בסט ביי רשתות שיווק בע"מ הנה חברה קמעונאית למכירת מוצרי חשמל ביתיים. למעלה מעשור בשוק מוצרי החשמל.מחנות מכירות אחת בשנת 1988 בעפולה שנוסדה ע"י האחים שטראוכלר- חלוצי הענף, הפכה בסט ביי לרשת ארצית ומונה כיום כ –17  אולמות תצוגה ושמע חדישים ומשוכללים הפזורים ברחבי הארץ. כך מקפידה הרשת להעמיד לרשות הלקוחות היצע מרשים ביותר של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בהספקה מהירה, במגוון אפשרויות קניה: אולמות תצוגה, אתר אינטרנט ומכירות פומביות.
בסט ביי פונה לכלל האוכלוסייה עם מגוון מוצרים במחירים הגונים ומבצעים אטרקטיביים. ברשת נמכרים מדי שנה כ- 12,000 פריטים, במחזור כספי של כ – 50 מליון דולר.
הרשת מונה כ – 450 עובדים (מנהלים, אנשי מכירות ופקידים).
אולמות תצוגה נפתחים ונסגרים חדשות לבקרים אך בסט ביי – חברה ותיקה, התבססה בתודעה הקולקטיבית והפכה לפירמה מובילה בישראל.

1 .1.2       אנשי המכירות עיקר נתח העסקה בחברת בסט ביי הם אנשי המכירות בחברה . כ-70% מכלל עובדי החברה הם אנשי המכירות. בהגיעם לחברה עוברים אנשי המכירות קורס מכירות בסיסי (שמתקיים אחת לשלושה חודשים) ובו רוכשים את הידע והכלים לעבודה מול קהל ועל עקרונות המכירה. משך הקורס
2 1 יום ומתקיים במשרדי ההנהלה הממוקמים ביבנה. הקורס מועבר על ידי מחלקת משאבי אנוש לפי לוח זמנים הנקבע מראש. לאחר סיום הקורס נשלחים אנשי המכירות לסניפים הפזורים ברחבי הארץ ומתחילים עבודתם.

1 .1.3       מסלול קידום קריירה – קורס העתודה הניהולית קורס העתודה הניהולית הינו מסלול קידום קריירה ומטרתו להכשיר אנשי מכירות לתפקידים ניהוליים בחברה . הקורס נפתח אחת ל- 6 חודשים ומנוהל על ידי יועץ ארגוני חיצוני המתמחה בתחום המכירות והניהול. חברת בסט ביי החליטה על פתיחת מסלול קידום מסוג זה על מנת לענות על דרישות של אנשי מכירות טובים ושאפתנים המחפשים נתיב ברור ובר-השגה של פיתוח וקידום קריירה. מטרתה העיקרית של בסט ביי בפיתוח תוכניות קידום קריירה כאסטרטגיה  לשמירה על עובדים טובים.לדעת ההנהלה ומנהלת מחלקת משאבי אנוש, איש מכירות שמקבל הזדמנויות לצמיחה אישית וקידום בתוך החברה עשוי להרגיש מניע חזק להישאר בבסט ביי, לאורך תקופה ארוכה. הקורס כולל תוכניות כגון אלו שיספקו מידע בנקודות הבאות: נתיבים ריאליים לקידום בקריירה בבסט ביי, ניהול כללי ועסקי, טכניקות ניהול, תרבות ארגונית מנהיגות, יחסי ציבור ועוד. כ-  20% מאנשי המכירות בבסט ביי עברו קורס עתודה ניהולית.

1 .2  הבעיה העסקית בשנה האחרונה מסתמנת מגמה בחברה של עזיבת אנשי מכירות. בהתחשב בעובדה שאנשי המכירות עברו בהגיעם לחברה הכשרה מקצועית בעלות כספית גבוהה, השקעה זו יורדת לטמיון עם עזיבתם. הבעיה הנה ניהולית ועסקית כאחד.
מהצד הניהולי  קיים קושי בניהול צוות במצב שקיימת בו תחלופת עובדים, תחלופה גורמת לחוסר ביטחון של העובד בארגון.
מהצד העסקי – חברת בסט ביי, כחברה עסקית מחויבת לרווחים במכירות, אחרת לא תוכל להתקיים, אנשי המכירות אחראים על הגעת הכסף לחברה, באמצעות ביצוע מכירות. במצב בו קיימת תחלופת עובדים, אין הגעה ליעדי מכירות. תחלופת העובדים עשויה לפגוע בתפוקות החברה והתוצאה עשויה להיות ירידה ברווחיות החברה.
ניתן להגדיר עזיבת עובדים כמספר הכולל של עזיבות עובדים בארגון, בפרק זמן נתון. חברת בסט ביי מנהלת סטטיסטיקות בנוגע לתחלופת עובדים, ולו רק כדי להיות מודעים להיקף העובדים שהארגון הפסיד, היא משתמשת בנתונים אלו כדי לחשב עלויות של החלפת עובדים, לתעד את הסיבות לעזיבה ולחזות דרישות עתידיות של כוח אדם.