הקשר בין סגנון ניהול לבין רמת מוטיבציה ושביעות רצון של עובד בחברת תקשורת

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 10156
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

הקשר בין סגנון ניהול לבין רמת מוטיבציה ושביעות רצון של עובד בחברת תקשורת תוכן עניינים
מבוא. 2
סקירת ספרות. 7
סגנון ניהול : 7
מוטיבציה : 10 הקשר בין סגנון ניהול ומוטיבציה : 12
שביעות רצון : 13
הקשר בין סגנון ניהול ושביעות רצון בעבודה : 16
רציונל המחקר  : 18
שיטת המחקר 19
ממצאים. 23
איור 1: התפלגות עמדות הנבדקים ביחס לתת המשתנה ניהול משימתי 23
איור 2: התפלגות הנבדקים ביחס לתת המשתנה ניהול חברתי 24
טבלה 1: מאפייני המשתנה מוטיבציה על תתי המשתנים..
5 טבלה 2: מאפייני המשתנה שביעות רצון ותתי המשתנים שלו 26
טבלה 3: טבלת מקדמי המתאם בין משתני המחקר. 27
סיכום. 29
המלצות.. 33
ביבליוגרפיה. 35
נספח א' 38
נספח סטטיסטי 42
מבוא
מחקר זה יעסוק במוטיבציה ושביעות רצון בעבודה כפונקציה של סגנון ניהול, החברה הנחקרת  הינה חברה המספקת שירותי תקשורת בינלאומיים.
החברה החלה את פעילותה בחודש יולי 1997, לאחר שזכתה במקום הראשון במכרז התקשורת. בתוך זמן קצר מתחילת פעילותה הגיעה החברה לנתח שוק העולה על % 30.
החברה מושפעת מתחרות גוברת בשוק התקשורת הישראלי. החברות העיקריות מולן מתמודדת החברה הן חברות התקשורת הבינלאומיות הקיימות בשוק. יש לציין כי לשלושת החברות  סל מוצרים דומה. תחרות נוספת קיימת לחברה בדמותן של חברות המספקות שרותי אינטרנט בישראל. בעקבות התחרות הגוברת בחרה החברה המדוברת להתבדל מן החברות האחרות באמצעות איכות השרות אותו היא מספקת ללקוחותיה, וזאת ע"י השקעת משאבים טכנולוגיים, לוגיסטיים ואנושיים.
המוקד הפיננסי הינו  גוף חשוב לתקינות נהלים פיננסיים : גבית כספים מלקוחות חייבים, טיפול בתלונות הציבור ושליטה ובקרה על חוזים וטפסים . עבודה שוטפת במחלקה זו מבטיחה תקינות נהלים והכנסה קבועה לארגון. מחלקה זו אחראית על תזרים מזומנים שוטף.
כאמור, המוקד הפיננסי מחולק ל 3 מחלקות כשלכל מחלקה מנהל ישיר אשר כפוף אף הוא למנהלת הכללית של המוקד הפיננסי כולו.  המוקד הפיננסי מונה כ –  35 עובדים.
חשוב כי עובדי מחלקה זו יהיו מסורים לעבודתם, יעמדו בלוח זמנים לחוץ ויחד עם זאת יהיו אדיבים ללקוח וזאת על מנת להבטיח  נאמנות מצד הלקוח לשרותי הארגון. רוב העובדים במוקד הפיננסי הינם צעירים, בעיקר סטודנטים. הארגון משקיע בהכשרת עובדים אך יחד עם זאת קיימת נטיה לעזוב את הארגון בסיום לימודיהם. אולם, לאחרונה, עקב המצב בשוק העבודה, עובדים נוטים להשאר בעבודתם גם בתום לימודיהם. קיימת תחושה כי  חוסר הברירה הקיים מגביר אצל העובד רגשות תסכול וחוסר שביעות רצון.
הבעיה העיסקית בארגון באה לידי ביטוי בירידה בתפוקות.
קיים מצבור של תלונות ציבור אשר למרות הבטחת החברה לתת מענה תוך 14 יום , הן נמצאות ללא טיפול כבר למעלה מחודשיים.
כמו כן, במחלקת הגביה, ישנם לקוחות אשר אינם בטיפול וגבית חובם מוקפא מזה שנה.
ההרגשה היא כי העובד אינו שבע רצון מעבודתו במחלקה שכן למרות עומס העבודה, עובדים נוטים לאחר, לא לעמוד ביעדים ולא להשקיע שעות עבודה נוספות.  שאלת המחקר :