הקשר בין איכות המוצר , פרסום ומחיר לבין נאמנות הצרכן למוצרי חברת עלית

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 10027
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

הקשר בין איכות המוצר , פרסום ומחיר לבין נאמנות הצרכן למוצרי חברת עלית
1 . מבוא הארגון .
חברת עלית הוקמה בשנת 1933 ,עלית הינה חברה מסחרית אשר תחומי פעולותיה  בישראל ובאירופה , עלית מייצרת ומפיצה מגוון רחב של מוצרי מזון כולל שוקולד, חטיפים מלוחים , מוצרי מאפה והרשימה עוד ארוכה …
עלית כיום מחזיקה 13 מפעלים בארץ ובחול בהם מועסקים 4,700 עובדים .חברת עילית נמצאת בשלבי סיום של פרוייקט אשר החל בשנת 1997 , תכליתו – מעבר למבנה חברת החזקות , שבה כל חטיבה עסקית כגון : מתוקים , מלוחים , מאפה ,קפה , מתגבשת ליחידה עסקית עצמאית . זאת על מנת להשביח את התוצר ולהעצים את אחוזי המכירות. חשוב לציין כי חברת עילית הינה חברה אשר אוחזת בנתחי שוק מאוד גדולים . לוי ברזילאי , (2001 ) כותבת אודות התחרות בין חברת קפה נחלה לבין חברת עלית " משפחת נחלה מצאו עצמם במערכה מול קונצרן ענק ומבוסס –עלית , בעל מגוון מוצרים ".
הצגת הבעיה . בשנה וחצי האחרונות ספגה עלית מהלומה קשה בשוק הקפה השחור אשר היה נתון בשליטתה הכמעט בלעדית, זאת עקב הסתערותו של "קפה רג'ואן" אשר נגס עד כה בכ-21% ממכירות הקפה השחור . ניתן לראות כי אכן קיימת ירידה במכירת הקפה השחור של עילית בכ- 20% ועוד היד נטויה  ובל נשכח כי הקפה השחור מהווה מותג מוביל בחברת עילית המחזיק נתח של כ- 35% מכלל מכירות החברה .
הבעיה העסקית . בחציון השני ל שנת
2 000 זוהתה מגמה של ירידה במכירות הקפה השחור של עלית בהשוואה לתקופה הרלוונטית לתקופה בשנה שעברה ונמצא כי , הייתה ירידה של יותר מ- 10% במכירות הקפה השחור של עלית , אין זה הסוף המגמה הלכה והעצימה בתחילת הרבעון הראשון של שנת 2001 בו איבדה עלית נתח מכירות גדול ואחוזי המכירות הוסיפו לצנוח בכ- 11% נוספים  סכ"ה ירידה של כ- 21%  , כך שירידת המכירות גרמה לפגיעה משמעותית ברווחי החברה . נבדוק את השפעת הגורמים השיווקים על ירידת המכירות ואיבוד נתח השוק,בחינת אסטרטגיה פניצית של החברה, לפני בחינת מתחרים וגורמי סביבה . נחקור ונבדוק את המשפיעים על כוונות הקניה ואת הסיבה למעבר לקוחות נאמנים למתחרים במטרה להגדיל את הכירות ואת הרווחיות בתחום הקפה השחור .
מטרות המחקר וחשיבותן : מטרות אקדמיות –שאלות המחקר.
·        האם קיים קשר בין מחיר המוצר לנאמנות צרכנים  ?
·        האם קיים קשר בין איכות המוצר לנאמנות צרכנים ?
·        האם קיים קשר בין קדום מכירות לנאמנות צרכנים ?
חשיבות המחקר – מטרות יישומיות .
המחקר ייבחן את היבטי השיווק והשפעתם על צרכן הקפה השחור במטרה לפנות אליו עם מוצר התואם לצרכיו תוך השפעה על מרכיבי ההחלטה בזמן הקניה ומתוך כוונה להגדיל את היקפיי המכירה ויצירת נאמנות לקפה שחור עילית . רציונל המחקר הצרכן קונה צרור תועלות הנתפסות בעניו כמספקות את צרכיו ורצונותיו האישיים ( הרשטיין ,2000 ), כך שעל היצרן להציע לצרכן מוצר מבודל , ייחודי ואטרקטיבי ( קוטלר והורניק ,2000 ) בל נשכח מרכיב נוסף המחיר אשר ניתן להשתמש בו על מנת לקדם את המוצר ( גלוברזון , 1993 ) ואם בקידום עסקינן נאמר כי בנוסף לכל המרכיבים אשר הוזכרו לעיל יש צורך גם בקידום המכירות – פרסום זאת על מנת לתת תמריץ אשר יעורר אצל הצרכן רצון לקניה ויגרום לקופות הרושמות לצלצל זאת ועוד יש לשמור , להגן ולטפח נאמנות לקוחות הרי שהם לקוחות הרווחיים ביותר  לחברה ( קוטלר והורניק , 2000 ) .
משתני המחקר
1 . מוצר – הרשטיין , ( 2000 ) מוצר הוא כל דבר אפשרי המוצע לשוק כדי לספק רצון             או צורך כלשהו – המוצר הוא " פתרון לבעיה ".המוצר בנוי משלושה מרכיבים עיקריים : מיצוב המוצר  , אריזה , תווית .בשאלון המחקר השאלות אשר   עוסקות  במשתנה מוצר הן שאלות 6-1 .
2. מחיר – הרשטיין , ( 2000 ) מחיר הוא כמות הכסף שהצרכן ישלם על     מנת להשיג את המוצר או השירות, בשאלון המחקר השאלות אשר בודקות את     המשתנה מחיר הן: שאלות 11-7 .
3 . קידום מכירות – קוטלר והורניק , ( 2000 ) מגדירים קידום מכירות כאוסף של     כלי תמריץ המעוררים קניה מהירה או גדולה של מוצרים או שרותים .
    בשאלון המחקר השאלות אשר יבדקו את המשתנה קידום מכירות הן : שאלות      21-16 .
4. נאמנות לקוחות – קוטלר והורניק , ( 2000 ) נאמנות לקוחות היא קניה חוזרת     לאורך זמן כלומר מערכת יחסים ארוכת טווח של הצרכן עם המוצר ו/או החברה השערות המחקר
1 . יימצא קשר חיובי בין איכות המוצר לבין נאמנות הצרכן בקניית קפה טורקי     שחור עלית . נסביר כי ככל שאיכות המוצר גבוהה יותר כך נאמנותו של הצרכן     גוברת .
2. יימצא קשר חיובי בין פרסום המוצר – קפה שחור טורקי עלית לבין נאמנות הצרכן. זאת משום שככל שנפרסם יותר ,כך נאמנותו של הצרכן למוצר קפה שחור טורקי עלית תגדל .
3. יימצא קשר שלילי בין מחיר המוצר לנאמנות צרכנים לקפה טורקי עלית.
    ניתן להסביר זאת על פי הסברה כי ככל שהמחיר עולה נאמנות הלקוח נמוכה     יותר.