אסטרטגיה שיווקית והתנהגות צרכנים בחברת "רובוט"

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 11529
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

אסטרטגיה שיווקית והתנהגות צרכנים בחברת "רובוט" תוכן העניינים
נושא                                                                              עמוד
1 . מבוא                                                                          3
2 . סקירת הספרות                                                           4
          2.1 רקע על הענף                                                    4
                   2.1.1 השחקנים בשוק                                   5
          2.2 ניתוח הסביבה העסקית –מודל PEST                6
          2.3 ניתוח סביבת המתחרים – מודל פורטר              7
          2.4 ניתוח נקודות החוזק והתורפה                           9
          2.5 אסטרטגיה שיווקית                                          10                    2.51 פילוח השוק                                          11
2 .6 מודל תמהיל השיווק – "P '4"                                     13
2 .7 הקצאת משאבים                                              20                    2.7.1 קבוצת הייעוץ של בוסטון                      21
                   2.7.2 תכנון עסקים חדשים                                     22
          2.8 למה קונים ?                                                    24
                   2.8.1 המניעים לקניה                                   
5                    2.8.2 תיאוריית מדרג הצרכים של מאסלו       27
2 .8.3 מודל כללי של התנהגות צרכנים            28
2 .8.4 תהליך קבלת החלטות צרכניות             29
2 .8.5 שלבי הפעילות לקראת קניה                  30
2 .8.6 התנהגות לאחר קניה                                      30
3 . שיטת המחקר                                                              32
4 . ממצאים                                                                      34
5. סיכום מסקנות והמלצות                                              41
6 . ביבליוגרפיה                                                                51
7. נספחים                                                                       52

1 .מבוא חברת "רובוט" נוסדה כפירמה משפחתית קטנה, בשנת 1982, באזור התעשייה בעיר נתניה, ומשווקת את מוצריה בתוך גבולות הארץ בלבד.
החברה מייצרת מוצרי ניקיון שונים לבית, כגון נוזל לשטיפת כלים, אקונומיקה, תרסיס לניקוי חלונות, חומצת ניקוי לאסלות וחרסינה ועוד, כמו כן החברה מייצרת גם מטליות לניקוי, צמר פלדה, ננס, וספוגים צבעוניים לניקוי כלים.
החברה, עקב היותה חברה קטנה, בשוק גדול ותחרותי,מתקשה להתמודד עם החידושים בשוק, מאחר ויש להשקיע בכך משאבים לא קטנים לפיתוח מוצרים . אט אט החלו רווחי לרדת, ולקוחות החברה עברו למתחרים.
כיום הנהלת "רובוט" מאמינה כי רדידותו של השוק מבחינת מגוון המוצרים, יוצרת הזדמנות להציג בפני קהל היעד מוצר חדש ומקורי, בתחום כריות הניקוי, "ליפונית", בעלת תכונות חדשות, היכולה לענות על צרכים בלתי מסופקים של הלקוחות כיום ול"רענן" את המגוון הקיים.
המטרה הנה לבדוק את פוטנציאל הקניה של מוצר זה הנמצא בשלבי פיתוח סופיים , לבדוק האם הוא עונה לדרישות הצרכן,  והאם המאמצים השיווקיים  המושקעים במוצר זה אכן יעלו את רווחי החברה .
מטרה נוספת היא  לבדוק את הפוטנציאל הקיים, הרגלי צריכה בתחום, האם המוצר עונה על דרישות הצרכן? והאם הצרכנים יעדיפו אותו על פני מוצרים אחרים.
 כדי לקבל תשובות לשאלות אלו החלטתי להשתמש בשאלון מחקר , שאלון המחקר תפקידו לתת תשובות להתנהגות צרכנים והעדפתם בתחום.