שיווק מוצר חדש – פועלים דרייב

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 13465
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

שיווק מוצר חדש – פועלים דרייב פרק 1 –  מבוא.
בנק הפועלים כיום 245 סניפים, 8 מרכזים עסקיים,
8 מנהלות בנקאות כללית ויחידות מטה שונות.
בשנת 1997 נמכר הבנק על ידי ממשלת ישראל לקבוצת אריסון-דנקנר. באמצעות הסניפים משרת הבנק לקוחות פרטיים, עסקים קטנים ולקוחות בנקאות פרטית. ענף הבנקאות מאופיין בתחרות מאסיבית על כיסו של הלקוח, הבנקים משקיעים משאבים כספיים רבים באיתור לקוחות חדשים ושמירה על לקוחות קיימים. המחקר בוחן את היתרון התחרותי אשר טמון בשירות חדשני בתחום הבנקאות "בנק דרייב" ואת תרומתו לבנק הפועלים במידה ויאמץ שירות זה. "בנק דרייב" הינו שירות ייחודי וראשון בתחומו בישראל, השירות יפעל 12 שעות ביממה מ-9.00 –21.00 , (בעתיד תיבדק אפשרות ל-24 שעות ) הבנק מעניק שירות בעזרת דלפק אשר יוצב מחוץ לבנק , אשר בעזרתו ניתן לקבל שירות בנקאי זריז מתוך הרכב.  אין  צורך להחנות את  הרכב , עוצרים עם הרכב  ליד הדלפק , איש שירות אשר נמצא בדלפק ישרת את לקוחות בנק הפועלים בלבד במגוון שירותים: הפקדת צ'קים , קבלת פנקסי צ'קים , קבלת כרטיס אשראי, הפקדת מזומן, חתימה על הלוואות או מסמכים שונים אשר הוכנו מראש ועוד.  שאלת המחקר אשר נבדקה : האם השירות "בנק דרייב" המעניק לבנק הפועלים יתרון תחרותי על פני בנקים אחרים ? או במילים אחרות : האם השירות החדש "בנק דרייב " ימשוך אל הבנק לקוחות של בנקים מתחרים? על מנת לבחון שאלה זו נעשה מחקר אשר כלל דגימה הינה דגימת נוחות, השימוש בדגימת נוחות קלה ומהירה. השאלון חולק ל-150 איש אשר הינם מעל גיל 18 , בעלי רכב  וחשבון בנק.
השאלון חולקו ל- 50 נדגמים במרכז הארץ, 50 בצפון , ו-50 בדרומה.