אסטרטגיית השיווק של חברת "מקסידור"

מקצוע
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7527
מספר מקורות NULL

תקציר העבודה

קורס : פרויקט גמר שיווק ויזמות אסטרטגיית השיווק של חברת "מקסידור" תוכן העניינים :
נושא                                                                                        עמוד   מבוא
–..
2.
תוכנית המחקר 3.    ממצאי המחקר
7. דיון וניתוח הממצאים –
20.
סיכום מסקנות והמלצות ..24.
נספחים -…27.
נספח א' : שאלון מחקר …27.
נספח ב' : פלט SPSS -.31.

1 . מבוא.
  ענף הסורגים בישראל מחולק לשתי קבוצות עיקריות: המסגריות הקטנות וחברות הסורגים הגדולות. נתחי השוק בענף מתחלקים: כ 2/3 מהשוק  המסגריות הקטנות, וכ
1 /3-חברות המייצרות סורגים איכותיים.  כאשר נסקר את החברות המובילות בענף הסורגים,  חברת "טרלידור" הינה מובילת השוק והיא מחזיקה 70% ממכירות חברות המייצרות סורגים איכותיים,  ואילו חברת "מקסידור" מחזיקה ב- 20% מהמכירות, 10% משוק זה מוחזק על ידי :  "טל סורג", "פל גל", "סורג".
חברות אלו מציעות סורגים רגילים וכן סורגים איכותיים דומים לאלו של חברות "טרלידור"        ו"מקסידור".
ההבדל העיקרי בינן לבין חברות טרלידור ומקסידור נובע מכך שהן עוסקות בתחומים נוספים.
ענף הסורגים עבר תמורות באיכות המוצר ועיצובו בעשור האחרון .
כיום, חברות הסורגים מייצרות בטכנולוגיות מתקדמות יותר, המתבטאות במוצריהן שאינם מרותכים אלא מיוצרים בשיטת ההרכבה והעומדים בתקנים בינלאומיים של גלוון וחוזק. אלו סורגים איכותיים יותר ובעלי פונקציות ייחודיות כגון הקיפול של הסורגים, אסתטיות גבוהה, חוזק ועמידות בפני חלודה לאורך השנים. כל אלו נותנים ערך מוסף למוצר בתחום הנוחות והפרקטיות ויוצרים סטנדרטיזציה בכלל מגוון המוצרים. לעומת זאת ניתן עדיין לראות כי המסגריות מייצרות את מוצריהן על ידי ריתוכים בטכנולוגיה פשוטה יותר, ומשתמשות בחומרים זולים יותר, שאינם עוברים את התהליכים הכימיים והצביעה האיכותית, וכן המסגריות אינן מציעות סורגים המתקפלים.
על פי הנתונים נראה כי הענף עבר בעשור האחרון צמיחה מהירה והגיע לבגרותו, שכן במרוצת הזמן חודרים מתחרים ומשרתים את כל הפלחים העיקריים בשוק, וכך מגיע הענף לשלב הבגרות. למעשה, הם ממשיכים ופולשים זה לתוך פלחי השוק של זה, תוך שחיקת רווחים כוללת. ניתן לראות כי צמיחת השוק מואטת ומתייצבת בנקודה מסוימת. ניתן לראות כי ענף הסורגים נוטה להתפצל לפלחים קטנים יותר ונוצר מצב של פיצול השוק.
בשלב זה הענף כולו צריך לבחור אסטרטגיה המתאימה לשלב הבגרות, תוך בחינת האלטרנטיבות הקיימות, ובחירת האסטרטגיה המתאימה ביותר אשר תוביל את הענף לצמיחה נוספת. מטרת העבודה:  בדיקה כיצד ענף אשר נמצא בבגרות (סוף שלב הבגרות) מתמודד עם עובדה זו ?
שכן שלב זה מאופיין בירידת מכירות החברה. המחקר יבחן  מספר אסטרטגיות שיווקיות , עבור ענף הסורגים הנמצא בבגרות, ויציג את האפשרויות השונות אשר עומדות בפני חברות הסורגים.