סמינריון בחינוך

איך כותבים סמינריון בחינוך בשלושה צעדים פשוטים

השנה היא 2020 ומכללות לחינוך צצו בארץ בערך כמו כמות מוקדי ההדבקה של הקורונה. כל מכללה, והתנאים שלה, ולמרות זאת, ישנה מטלה אחת שאף סטודנט לחינוך לא יכול להתחמק ממנה – כתיבת סמינריון בחינוך. בשונה מתחומים אחרים, שבהם ישנה בדרך כלל רשימה של נושאים קבועים מראש, במקרה הזה, ישנה בחירה רחבה למדי של נושאים. וישנו ‘מוקש’ נוסף. במרבית המקרים, סמינריון בחינוך צריך לכלול חלק מחקרי. כלומר, מחקר עצמאי שתעשו לגמרי לבד. נשמע מפחיד מאד! אז איך מתחילים? טוב כמו שנוהגים לומר: קודם כל תרגעי. אח”כ, תפרקי. מה זאת אומרת? מתחילים מלפרק את המשימה הגדולה והמפחידה לחלקים קטנים קטנים. ואז, מתחילים לצעוד במסלול שבנינו, צעד אחרי צעד. ככה:

צעד ראשון –  לבחור נושא לסמינריון בחינוך שלכם

תשאלו את עצמכם, מה מעניין אתכם?  ואז תבדקו גם, שיש מאמרים וחומר על הנושא. אנחנו ממליצים להציץ במאגר חיפה בתור התחלה. (יש לכם גישה דרך אתר הספרייה – אל תאמינו – תבדקו אותי!) – יכולים גם להציץ במאגר של סמרטר ולקבל רעיונות. באתר יש המון אפשרויות מעניינות.

לחץ כאן כדי לקבל את רשימת הסמינריונים בחינוך באתר סמרטר.

אחרי שחשבתם על משהו, צריך לאשר אותו עם המנחה. אישרתם? קולולו!! תעברו לשלב 2

צעד שני – לבנות הצעת מחקר לסמינריון בחינוך שלכם

לא להיבהל! כל מה שצריך זו בערך פסקה אחת שאומרת מה אתם רוצים לבדוק, שאלת מחקר, ראשי פרקים, וביבליוגרפיה התחלתית. נבהלתם? לא לא לא צריך! בואו נפרק. בחרנו שאלת מחקר. שאלת מחקר בודקת קשר בין שני משתנים – נגיד, הקשר בין מסוגלות עצמית נתפסת של מורים, לעמדות כלפי שילוב ילדים בעלי לקויות למידה. יש לנו שני משתנים, נכון? אז הם גם יהיו ראשי הפרקים שלנו. ככה:

  1. מבוא
  2. סקירת הספרות

מסוגלות עצמית נתפסת של מורים

עמדות מורים כלפי שילוב ילדים בעלי לקויות למידה

הקשר בין מסוגלות עצמית נתפסת לעמדות מורים כלפי שילוב

הפרק הבא יהיה מתודולוגיה, או שיטת המחקר, ואח”כ יבואו פרקי הממצאים והדיון

נכון שזה לא קשה?

בביבליוגרפיה, נרשום את המאמרים והספרים שמצאנו בנושא שאנחנו כותבים עליו. עוד מאגר שכדאי להציץ הוא ספריית כותר ( תגגלו!! בדר”כ יש גישה גם לזה דרך אתר הספריה)

שמתם לב שאת כל זה עשינו בינתיים בלי לצאת מהבית, נכון?

הנה עוד שיטה מגניבה למצוא חומר רלוונטי. עושים חיפוש לפי המשתנה שלנו באתר סמרטר – למשל, מסוגלות עצמית. ו…

יש לנו גם עבודות בנושא

https://www.smarter.co.il/downloads/36723/

וגם סיכומי מאמרים רלוונטיים

https://www.smarter.co.il/downloads/34609/

כולל אזכורים ביבליוגרפיים מלאים.

עכשיו אתם כבר מוכנים לשלב הבא – וזה השלב הכי קל!!

צעד שלישי ואחרון – לכתוב את עבודת הסמינריון בחינוך שלכם בקלות!

ברצינות, אחרי שהכנתם את ראשי הפרקים כל השאר זה קצפת…הבית כבר עומד, ונשאר לכם רק לרהט את החדרים.

עוד מילה אחת אחרונה, לגבי המתודולוגיה – החלק הזה די חוזר על עצמו, ולכן מותר וכדאי להיעזר בעבודות קודמות. זה אפילו לא נחשב להעתקה. צריך רק לבחור את סוג המחקר

כמותי

או

איכותני

אז…. יאללה רוצו על זה! ואם בכל זאת אתם נתקעים אנחנו תמיד כאן בשביל לעזור

ב smarter.co.il

 

לחץ כאן כדי לקבל את רשימת הסמינריונים בחינוך באתר סמרטר.